Zajímavosti

Kamenný kruh pod horou Tábor

Na podzim roku 2010 vznikl v naší lokalitě kamenný kruh. Leží u Nemějic, západně pod horou Tábor. Výchozím bodem je kaplička v Nemějicích. U ní opustíme hlavní silnici a vydáme se po asfaltové cestě do kopce, spolu se zeleným turistickým značením. To u křížku silnici opouští a pokračuje po polní cestě k zalesněnému vrcholku hory Tábor. Zde můžeme zelené značení opustit a odbočit vpravo na další, méně nápadnou polní cestu, majíce tak les po levé straně. Cesta nás zavede přímo ke kruhu.

Chceme-li navštívit posvátný vrch, držíme se stále zelené značky až na vrchol, a po té, co jej opustíme, pokračujeme po značení dolů z kopce, směrem na Píseckou Smoleč. Vyjdeme z lesa ven a otevře se před námi louka s výhledem Na Písecké hory a lesy na Široké. Zde zelenou, která se stáčí doleva, opustíme a půjdeme rovně po polní cestě. To již uvidíme vypínající se špičky kamenů.

Kamenný kruh má průměr 8 metrů. Základ tvoří středový kámen a 16 obvodových kamenů, přičemž 4 určují světové strany.

Takto vytvořený kamenný kruh, se středovým kamenem uprostřed, má léčivý charakter stejně jako mnohé, daleko starší kamenné kruhy, rozseté nejen po Evropě. U středového kamene jsou další, dva malé kameny, které mohou pomoci k harmonizaci vzájemného partnerského vztahu mezi mužem a ženou. Dále je tu kámen externí, který je také součástí funkce kruhu.

Je volně přístupný a na jaře k němu bude připojena informační tabule s podrobným popisem.

(Další komentář naleznete v lednovém INFU  roku 2011)